Harta site Contacte
Loading
Pagina Proiectului “Responsabilitate individuală şi cetăţenie activă” poate fi consultată în Compartimentul „Informare Europeană” al Portalului
Internetul şi campaniile electorale - Studiu privind utilizarea internetului în campaniile electorale
INTERNET AND ELECTORAL CAMPAIGNS Study on the use of internet in electoral campaigns
Locul: Strasbourg
Anul publicarii: 2018
Pagini: 30
Acces: On-line
Studiul analizează implicațiile trecerii publicității electorale pe internet, în special în ceea ce privește cheltuielile electorale și a tehnicilor de publicitate discutabile bazate pe micro-direcționare a alegătorilor cu mesaje personalizate.
tradaptare infoeuropa.md

O nouă publicație a Consiliului Europei intitulată "Internetul și campaniile electorale - Studiu privind utilizarea internetului în campaniile electorale" a fost elaborată de comitetul de experți privind pluralismul mass-media și transparența mass media (MSI-MED) al Consiliului Europei.

Studiul analizează implicațiile trecerii publicității electorale pe internet, în special în ceea ce privește cheltuielile electorale și a tehnicilor de publicitate discutabile bazate pe micro-direcționare a alegătorilor cu mesaje personalizate.

Experții identifică o serie de îngrijorări legate de corectitudinea și legitimitatea proceselor electorale, cum ar fi lipsa de transparență a campaniei electorale, a cheltuielilor, a mesajelor și a algoritmilor utilizați în publicitatea digitală, invazia pe scară largă în viața  privată, lipsa filtrului jurnalistic pentru verificarea factuală a mesajelor  politice, mărirea cantității de dezinformare și lacune în reglementarea campaniilor electorale (de exemplu, imposibilitatea de a impune perioade de tăcere).

În  concluzie este menționat faptul că actualul cadru de reglementare nu mai este suficient pentru menținerea unui mediu concurențial echitabil pentru concursul politic și pentru limitarea rolului banilor în alegeri. Studiul identifică o serie de domenii în care legislația electorală și mass-media ar trebui revizuită și consolidată în viitor.

Informaţii suplimentare
https://rm.coe.int/use-of-internet-in-electoral-campaigns-/16807c0e24
Căutare
©2011, Moldova Europeana
DQ Team
Menţinerea portalului în perioada 2014-2015 a fost posibilă datorită ajutorului generos al poporului american oferit prin intermediul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă în mod necesar poziția USAID sau a Guvernului SUA
Portalul a fost realizat de Centru de Resurse "DIALOG-PRO" cu suportul Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Guvernul Suediei prin intermediul Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida). Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă punctul de vedere al Fundaţiei Est-Europene, Guvernului Suediei sau Sida