Harta site Contacte
Loading
Pagina Proiectului “Responsabilitate individuală şi cetăţenie activă” poate fi consultată în Compartimentul „Informare Europeană” al Portalului
Biblioteca virtuală
Monitorul educaţiei şi formării 2015
Education and Training Monitor 2015
Locul: Luxembourg
Anul publicarii: 2015
Pagini: 84
Cuvinte cheie: educaţie, formare profesională, ,
Acces: PDF , On-line
Cea de a patra ediție a Monitorului educației și formării 2015 reflectă evoluția sistemelor europene de educație și formare, prin reunirea unei game largi de date.
traducere infoeuropa.md


Documentul măsoară progresele realizate de Europa în îndeplinirea obiectivului principal al Strategiei Europa 2020 în domeniul educației, care face parte din cadrul mai amplu al strategiei pentru creștere și locuri de muncă în UE. Raportul este, de asemenea, punctul de plecare pentru evaluarea performanțelor statelor membre ale UE care stă la baza rapoartelor anuale pentru fiecare țară în cadrul semestrului european.

Analiza cantitativă este completată de o evaluare a indicatorilor și proceselor pentru a descoperi barierele în sistemele de educație și de formare ale UE.

Monitorul Educație și formare profesională 2015 este un raport în două volume.

Volumul 1 se prezintă sub forma unei analize tematice transnaționale, iar volumul 2 cuprinde rapoartele a 28 de state membre UE.

La rândul ei, analiza tematică transnațională (volumul 1) se împarte în trei părți. Prima parte include prioritățile Comisiei în ceea ce privește stimularea locurilor de muncă, creșterea economică și investițională, precum și agenda socială a UE. De asemenea, subliniază că sărăcia educațională constituie o provocare socială cheie pentru Europa.

Partea a doua se concentrează pe nivelul de studii a tinerilor din Europa de astăzi. Europa 2020 este obiectivul principal și piatra de temelie a aceastei evaluări.

Partea a treia, pune accent pe profesia de cadru didactic; pedagogii inovatoare și instrumente în educația școlară și instituțiile de învățământ superior; pe alinierea educației la nevoile de pe piața muncii.


Tibor Navracsics, comisarul UE pentru educație, cultură, tineret și sport, a declarat: „Educația este crucială dacă dorim să impulsionăm creșterea economică și să construim societăți bazate pe coeziune. Pe măsură ce sistemele de educație din Europa se îmbunătățesc, este, prin urmare, important ca de beneficiile acestui succes să profite și persoanele cele mai expuse riscului. Acest lucru necesită investiții noi și consolidate în educație, pentru a asigura tuturor un mediu de învățare de o înaltă calitate, deschis, favorabil și tolerant.”


Datele colectate pentru organismul de monitorizare arată că persoanele în vârstă de 15 ani cu statut socio-economic scăzut sunt de cinci ori mai susceptibile de a nu obține competențe de bază, cum ar fi alfabetizarea și competențele numerice, decât alți tineri provenind din medii mai prospere. De asemenea, datele arată că elevii de origine străină sunt de două ori mai susceptibili decât elevii autohtoni să părăsească timpuriu școala.

Căutare
2014-2020
©2011, Moldova Europeana
DQ Team
Menţinerea portalului în perioada 2014-2015 a fost posibilă datorită ajutorului generos al poporului american oferit prin intermediul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă în mod necesar poziția USAID sau a Guvernului SUA
Portalul a fost realizat de Centru de Resurse "DIALOG-PRO" cu suportul Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Guvernul Suediei prin intermediul Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida). Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă punctul de vedere al Fundaţiei Est-Europene, Guvernului Suediei sau Sida