Harta site Contacte
Loading
Pagina Proiectului “Responsabilitate individuală şi cetăţenie activă” poate fi consultată în Compartimentul „Informare Europeană” al Portalului
Uniunea Europeană
Preşedinţia Greacă a Consiliului UE
1.01.2014 - 30.06.2014

Grecia va exercita  Președinția Uniunii Europene în prima jumătate a anului 2014, înainte de a preda aceasta responsabilitate Italiei la 1 iulie 2014. Este pentru a cincea oară că Grecia va deține Președinția UE de la aderarea sa la Comunitățile Europene în 1981.
 
Grecia își asumă președinția Consiliului Uniunii Europene într-un moment de tranziție care este critic pentru Europa. Criza economică a forțat adoptarea unor politici de constrângeri fiscale menite să asigure stabilitatea financiară și redresarea economiei. Amploarea și intensitatea crizei, precum și recesiunea și șomajul rezultat au subminat încrederea unui număr semnificativ de cetățeni europeni în capacitatea edificiului european de a pune în aplicare politici credibile și eficiente pentru o revenire la prosperitate, redresare economică și un nivel ridicat al ocupării forței de muncă.
 
În același timp, confruntarea si  până la criză cu punerea în aplicare a politicilor de disciplină fiscală strictă, a afectat puternic coeziunea socială, în special în țările afectate în mod direct de criză. Astfel, marea provocare pentru prosperitate și stabilitate în UE se află în reafirmarea misiunii UE în inimile și mințile cetățenilor europeni.
 
 În acest context, Europa este în prezent chemată să răspundă provocărilor crizei economice, pentru a proteja moneda comună prin aprofundarea și consolidarea UEM, în același timp promovarea politicilor directe de combatere a recesiunii și șomajului prin stimularea creșterii.
 
 Prioritățile președinției grecești a Consiliului UE 2014.
 
1 Creștere-Locuri de munca- Coeziune
 
Obiectivul principal este de a echilibra calendarul  consolidării fiscale, cu punerea în aplicare a unui Compact realist și consolidat substanțial pentru creșterea economică și a locurilor de muncă, care poate fi transformat într-un program de investitii europene diverse, modelate după politica de coeziune, cu accentul pe ocuparea forței de muncă. Banca Europeană de Investiții (BEI), poate avea un rol important în ceea ce privește proiectele utilizare intensivă a forței (de exemplu, proiecte pentru IMM-uri, infrastructura de bază, energia și schimbările climatice), cu suportul și încrederea Băncii Centrale Europene (BCE).

2 Integrarea în continuare a zonei euro aUniunii Europene,
 
În acest cadru, progresul înregistrat în următoarele blocuri va fi accentuat:

(a) promovarea uniunii bancare. Acest lucru rămâne esențial pentru îmbunătățirea funcționării UEM și o condiție preliminară pentru creșterea încrederii în economia europeană.
(b) Acordul privind principiile de integrare a cadrelor bugetare și economice consolidate. Scopul este de a asigura punerea în aplicare eficientă și integrarea ulterioară a noilor mecanisme de guvernanță economică a UE / zonei euro, astfel, încât  să consolideze sinergiile dintre statele-membre într-un mod de creștere și locuri de muncă prietenoase.
(c) Un accent special va fi atașat  dimensiunii sociale a UEM, ca unul dintre pilonii pentru aprofundarea în continuare a acesteia.
 

3. Migrație-Frontiere-Mobilitate

În acest context, Președinția greacă își va concentra eforturile pe evidențierea aspectelor pozitive ale unui management cuprinzător în domeniul migrației în beneficiul stimularii creșterii economică și va depune toate eforturile pentru a promova toate dimensiunile politicilor de migrație și de mobilitate. În același timp, se preconizează acțiuni pentru a face față problemelor generate de  migrația ilegală în economie, coeziune socială și a stabilității politice.
 
4 Politici în domeniul maritim
tradaptare infoeuropa.md

Informaţii suplimentare
Căutare
RSS
Program
©2011, Moldova Europeana
DQ Team
Menţinerea portalului în perioada 2014-2015 a fost posibilă datorită ajutorului generos al poporului american oferit prin intermediul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Opiniile exprimate aparțin autorilor și nu reflectă în mod necesar poziția USAID sau a Guvernului SUA
Portalul a fost realizat de Centru de Resurse "DIALOG-PRO" cu suportul Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Guvernul Suediei prin intermediul Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida). Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă punctul de vedere al Fundaţiei Est-Europene, Guvernului Suediei sau Sida